New Technologies and Applications

Editorial
Bettina Berendt, Oliver Günther, Kerstin Schäfer

Auswirkungen der Verfügbarkeit von Kontextinformationen über mobile Nutzer auf die Vermarktung mobiler Werbeträgerleistung
Andreas Albers

Towards Cycle-Oriented Requirements Engineering
Marina Berkovich, Christian Mauro,  Jan  Leimeister, Felix Weyde, Helmut Krcmar

Support of Managerial Decision Making by Transductive Learning
Hubertus Brandner, Stefan Lessmann, Stefan Voss

Increasing Global Reach: Using Social Network Sites for Employer Branding
Franziska Brecht, Ksenia Koroleva, Oliver Günther

Semantically Reconnecting Fragmented Information through User Activity Monitoring
Hinnerk Brügmann, Matthias Kurz, Dieter Sauer

Kundenbindung durch Gratis-Musikdownloads:  Eine empirische Untersuchung am Beispiel des Klassikmarktes in der Schweiz
Marcel Grüter, Simone Von Burg, Thomas 
Myrach

Kontextsensitive Service-Infrastruktur für  die mobile Nutzung von Home-IT
Marc Herbrechter, Benedikt Ley, Martin Stein

Partizipieren statt Konsumieren, oder: Lohnt sich Engagement in Q&A-Communities?
Philipp Herrmann, Dennis 
Kundisch

Frühwarnsystem zur Identifikation kritischer Situationen der Meinungsbildung im Web 2.0
Carolin
Kaiser, Sabine Schlick

Using Reputation Information on Internet-of-Services Market
Stefan König, Torsten Eymann

Kombinatorische Auktionen als Instrument zur Verhandlung von Verträgen mit interdependenten Eigenschaften
Fabian Lang, Andreas Fink

User Acceptance of 'Smart Products': An Empirical Investigation
Peter Mayer, Dirk Volland, Frederic Thiesse, Elgar Fleisch

The Effects of Outcome Expectations on Monetary- and Non-Monetary Rewarded Product Recommendations in Open- and Invitation-only Social Networking Sites: An Empirical Comparison of Facebook and ASmallWorld
Christian Messerschmidt, Deniz Yildirim

Revealing Business Relationships – Eavesdropping Cross-organizational Collaboration in the Internet of Services
André Miede, Gökhan Simsek, Stefan Schulte, Daniel Abawi, Julian Eckert, Ralf Steinmetz

Assisted Social Identity Management - Enhancing Privacy in the Social Web
Michael Netter, Moritz Riesner, Günther
Pernul

Anwendungsszenarien als Werkzeug zur (V)Ermittlung des Nutzens von Corporate Social Software
Alexander Richter, Susanne Mörl, Michael Koch, Matthias
Trier

Exploration & Promotion: Einführungsstrategien von Corporate Social Software
Alexander Richter, Alexander
Stocker

Investigating Early Adopters’ Use of Location-based Social Networks: Implications for Local Businesses and Service Providers
Valentin Schöndienst, Linh Dang Xuan, Oliver Günther

Innovationen im Mobile Government – Eine Analyse von Dienstattraktivitäten und Motivationen von deutschen Kommunen
Till Winkler, Peter Ernst

Automatische Reputationsmessung in der Wikipedia
Thomas Wöhner, Ralf Peters, Sebastian Köhler



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